Πράγα, 5 – 11 Νοεμβρίου

Σεμινάριο:

Education for Sustainability

Φορέας:

ITC  – International Training Center

Ρώμη, 3-10 Μαρτίου

Σεμινάριο:

Agenda 2030: ICT Tools for Sustainable Development

Φορέας:

Europass Teacher Academy

Πράγα

Δύο εκπαιδευτικοί μας, η κα Βορεοπούλου Αγγελική και η κα Δέσποινα Ζωγράφου, ταξίδεψαν στην Πράγα της Τσεχίας από τις 5 – 11 Νοεμβρίου  και παρακολούθησαν το σεμινάριο  “Education for Sustainability”  που διοργάνωσε ο διακεκριμένος  φορέας εκπαίδευσης ενηλίκων  ITC  – International Training Center.

Στόχος του  σεμιναρίου ήταν  να βοηθήσει τους συμμετέχοντες:

-να κατανοήσουν πλήρως την έννοια της βιωσιμότητας και τη σημασία της για το μέλλον του πλανήτη μας,

 – να εξοικειωθούν με τους 17 αναπτυξιακούς στόχους του ΟΗΕ και τη συνάφειά τους με τις διάφορες πτυχές της βιωσιμότητας συμπεριλαμβανομένων περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών πτυχών,

– να εξοπλιστούν  με γνώση και δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την ενσωμάτωση της βιωσιμότητας  στο πρόγραμμα σπουδών των σχολείων τους,

– να συμμετέχουν  σε διαδραστικές και βιωματικές δραστηριότητες για να αναπτύξουν στρατηγικές που θα ωθήσουν την ευαισθητοποίηση   των μαθητών προς την έννοια της βιωσιμότητα,

-να αναπτύξουν τη δική τους  προσωπική  ευθύνη  απέναντι  στην έννοια  της βιωσιμότητας  – να έχουν πρόσβαση σε  μια πλατφόρμα διαμοιρασμού   εμπειριών και να μάθουν ο ένας από τον άλλο,

-να ενδυναμωθούν   με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την ενεργό δράση προώθησης της βιωσιμότητας στις κοινότητές τους.

Στο τέλος του σεμιναρίου απονεμήθηκε στους συμμετέχοντες βεβαίωση παρακολούθησης και το Europass Mobility Certificate.

Ρώμη

Η δεύτερη κινητικότητα του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη όπου μετέβησαν άλλοι δυο εκπαιδευτικοί μας, η κα Κουγιουμτζή Ευδοκία και ο κ. Μίνδης Ιωάννης, από τις 3 έως τις 9 Μαρτίου 2024, για να παραστούν στο σεμινάριο που διοργανώθηκε από τον διακεκριμένο φορέα Europass Teacher academy με θέμα : Agenda 2030 : ICT Tools for sustainable Development. 

Γενικός στόχος της εμπειρίας κινητικότητας ήταν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να εντοπίσουν τους 17 Αναπτυξιακούς Στόχους Βιωσιμότητας του ΟΗΕ και να εξερευνήσουν ψηφιακά εργαλεία ώστε να δημιουργήσουν ψηφιακό υλικό, διαδραστικές δραστηριότητες και να συλλέξουν και να μοιραστούν ιδέες.

Πιο ειδικά το περιεχόμενο του σεμιναρίου στόχευε στο οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:

– να γνωρίσουν τα κύρια χαρακτηριστικά της ατζέντας 2030 και τους στόχους της, να  κατανοήσουν τη σημαντικότητα της αναπτύσσοντας και τη δική τους  προσωπική  ευθύνη απέναντι  στην έννοια  της βιωσιμότητας, καθώς και ν’ ανακαλύψουν στρατηγικές ενσωμάτωσής της στο πρόγραμμα σπουδών του σχολείου μέσα από την επιλογή κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων.

– να μάθουν να προσαρμόζουν έτοιμα μαθήματα ή υλικά με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων που σχετίζονται με την Ατζέντα του 2030.

– να βελτιώσουν τις μεθόδους εργασίας και οργάνωσης χάρη στη διαχείριση  επίλυσης προβλημάτων που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια.

– να εκπαιδευτούν ώστε να μπορούν να δουλεύουν συνεργατικά μέσα από κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και να συντελέσουν στην ψηφιακή ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών καθώς και στην αύξηση της ευαισθητοποίησης τους στους στόχους της βιωσιμότητας.

– να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές δεξιότητες τους μέσα από συνεργατικές εργασίες καθώς και τις διαπολιτισμικές παίρνοντας πληροφορίες γύρω από άλλα σχολεία της Ευρώπης και αποκτώντας γνώσεις για άλλους πολιτισμούς αλληλοεπιδρώντας και συνεργαζόμενοι με συναδέλφους από όλη την Ευρώπη.

– να μεταλαμπαδεύσουν στους εκπαιδευτικούς της χώρας τους τις παραπάνω γνώσεις και δεξιότητες.

Στο τέλος του σεμιναρίου απονεμήθηκε στους συμμετέχοντες βεβαίωση παρακολούθησης και το Europass Mobility Certificate.